Tekstiviestipalvelulla olet aina ajantasalla


Häiriötiedote matkapuhelimeen

Asiakastyytyväisyys on meille tärkeää ja siksi kehitämme asiakaspalvelua ja asiakaskokemukseen vaikuttavia toimintoja vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita.

Ilmoita numerosi erikseen, jos sinulla on käytössäsi:

  • työpaikan puhelinliittymä
  • puhelinnumero, joka on rekisteröity eri osoitteeseen kuin asuinpaikkasi tai numerosi on salainen
  • haluat häiriötiedotteen esimerkiksi iäkkäiden vanhempien kiinteistöstä

Olemme ottaneet käyttöön KeyPron toimittaman laajennetun tekstiviestipalvelun, joka mahdollistaa väestölle tiedottamisen puhelinnumeroiden osoitetietoon perustuvana. Puhelinnumerot saadaan siltä osin, kun ne ovat julkisia.

Palvelun laajentaminen parantaa häiriötiedottamista merkittävästi. Tieto kulkee jatkossa laajemmalle joukolle. Puhelinnumerot saadaan Bisnode Finland Oy:n sähköisestä tietokannasta. Laajennettu tekstiviestipalvelu tavoittaa automaattisesti yli 18-vuotiaat alueen asukkaat, joiden puhelinnumero on julkinen.

Voit milloin tahansa lopettaa tekstiviestipalvelun.

Kymen Vesi on tiedottanut asiakkaitaan tekstiviesteillä vesihuoltoverkoston häiriöistä vuodesta 2016 alkaen. Tekstiviestitiedottamisen etuna on sen nopeus: viesti saadaan asukkaan puhelimeen reaaliajassa. Haasteena oli aiemmin, että osa asiakkaista jäi viestien tavoittamattomiin. Asiakastietojärjestelmässä ei ollut esimerkiksi kerrostaloasukkaiden tietoja, jolloin viestin kulku hidastui.

Häiriötiedottaminen

Kun häiriö havaitaan, rajaamme ensin vaikutusalueen, jonka jälkeen tiedotamme alueen asukkaita tekstiviestillä. Samalla nettisivuillemme laitetaan tiedote häiriöstä. Nettisivujen häiriötiedotetta päivitetään esimerkiksi korjauksen viivästyessä. Kun häiriö on korjattu, laitamme myös siitä tiedon nettisivuille.