Sidosryhmätutkimustulokset valmistuneet


Teetimme yhteistyössä Innolink Research Oy:n kanssa tutkimuksen, jonka tavoitteena oli selvittää sidosryhmien odotuksia toimintaamme liittyen sekä kerätä kehitysideoita.

Tutkimuksen mukaan lähes kaikki vastaajat tuntevat toimintamme hyvin ja jopa 40 % vastaajista kertoi odotuksensa ylittyneen. Lisäksi lähes kaikki vastaajat olivat valmiita suosittelemaan Kymen Vettä muille. Vastaajista 90 % antaa suosittelutodennäköisyyden 9 tai 10 ja näin ollen NPS-arvoksi muodostuu huikea 90.

Toiminnan onnistumista arvioitaessa kaikkien tekijöiden yhteenlasketuksi kokonaisarvosanaksi muodostui 4,2 (asteikolla 1-5). Vastaajat olivat erityisen tyytyväisiä yhteistyöhön henkilöstömme kanssa. Kymen Vesi koetaan vahvana vesihuollon asiantuntijana, palvelut laadukkaina ja toiminta luotettavana. Kartoitettaessa tärkeimpiä tekijöitä esiin nousikin Kymen Veden tuottamien palveluiden laatu ja toiminnan luotettavuus. Kehittämiskohteena nähtiin mm. uudistusmiskykyisyys. 

On ilahduttavaa kuulla, että olemme onnistuneet toiminnassamme ja meitä ollaan valmiita suosittelemaan eteenpäin. Arvostamme suuresti saamaamme palautetta ja sen avulla voimme myös kehittää toimintaamme edelleen.

Kymen Vesi Oy:n sidosryhmätutkimus



Kymen Vesi Oy teetti yhteistyössä Innolink Research Oy:n kanssa tutkimuksen, jonka tavoitteena oli selvittää sidosryhmien odotuksia Kymen Veden toimintaan liittyen sekä kerätä kehitysideoita. Lisäksi tuloksia vertailtiin vuonna 2019 toteutettuun tutkimukseen.

  • Suosittelutodennäköisyys on erittäin korkea; suositteluindeksi on 90.

  • 90 % antoi arvosanaksi 9 tai 10, asteikolla 0-10.


Kymen vettä suositellaan

Odotukset ylitetään

Laatu ja luotettavuus tärkeintä

  • 33 % vastaajista arvioi tuntevansa Kymen Veden toiminnan erittäin hyvin ja 63 % melko hyvin.

  • 3 % tunsi melko huonosti.

  • 40 % koki Kymen Veden ylittäneen heidän odotuksensa.

  • Loput 60% koki odotuksiensa täyttyneen. 

  • 55 % arvioi tuotettujen palveluiden laadukkuuden ja toiminnan luotettavuuden tärkeimmäksi painopisteeksi jatkossa.

Kymen Vesi tunnetaan hyvin

55%

90

40%

97%

Tyytyväisyys erittäin hyvällä tasolla



Tutkimuksen mukaan lähes kaikki vastaajat tuntevat Kymen Veden toiminnan hyvin. Lisäksi 40 prosenttia vastaajista kertoi Kymen Veden ylittäneen heidän odotuksensa, kun taas 60 prosenttia oli tyytyväisiä yrityksen tarjoamiin palveluihin odotustensa mukaisesti. Lisäksi lähes kaikki vastaajat olivat valmiita suosittelemaan yritystä myös muille. Tutkimuksessa kartoitettiin myös kumppaneiden tärkeimmiksi painopisteiksi kokemia tekijöitä, ja selkeästi tärkeimmäksi nousi Kymen Veden tuottamien palveluiden laatu ja toiminnan luotettavuus.

NPS

Yhteistyö sujuvaa


Asteikko: 1 = onnistunut erittäin huonosti ... 5 = onnistunut erittäin hyvin

Yhteistyö henkilöstön kanssa

Vesihuollon vahva asiantuntija

Palveluiden laadukkuus ja toiminta luotettavaa

4,8

4,6

4,4

4,2

4,0

2019

2023



Yleisesti Kymen Vesi arvioidaan varsin onnistuneelle tasolle. Kymen Veden toiminnan onnistumista arvioitaessa kaikkien tekijöiden yhteenlasketuksi kokonaisarvosanaksi muodostui 4,2 asteikolla 1-5 (vuonna 2019: 4,0) Vastaajat olivat erityisen tyytyväisiä yhteistyöhön Kymen Veden henkilöstön kanssa. Lisäksi Kymen Vesi koetaan vahvana vesihuollon asiantuntijana sekä sen palvelut laadukkaina ja toiminta luotettavana. Kehittämistä vaativiksi kohteeksi jäi kehittyminen ja uudistusmiskykyisyys (3,9/5). 





Haluan lämpimästi kiittää kaikkia kyselyyn osallistuneita. On hienoa kuulla, että olemme onnistuneet toiminnassamme hyvin ja meitä ollaan valmiita suosittelemaan myös muille. Tämä kannustaa meitä jatkamaan työtämme ja kehittämään toimintaamme entistä paremmaksi.


Samalla haluan korostaa, että arvostamme saatuja palautteita ja aiomme panostaa myös esille nousseisiin kehittämiskohteisiin. Toivonkin, että jatkossakin annatte meille arvokasta palautetta, jotta voimme kehittää toimintaamme entistä paremmaksi ja vastata paremmin tarpeisiinne.




Jani Väkevä

toimitusjohtaja

Kymen Vesi Oy




Suuret kiitokset kaikille vastaajille!

Tutkimuksen toteutti