Tekstiviestipalvelulla olet aina ajantasalla
Häiriötiedote matkapuhelimeen
Asiakastyytyväisyys on meille tärkeää ja siksi kehitämme asiakaspalvelua ja asiakaskokemukseen vaikuttavia toimintoja vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita.
Ilmoita numerosi erikseen, jos sinulla on käytössäsi:
- numerosi ja siihen liitetty osoitteesi on salainen
- työpaikan puhelinliittymä
- puhelinnumero, joka on rekisteröity eri osoitteeseen kuin asuinpaikkasi
- sinulla on käytössä prepaid -liittymä
- haluat häiriötiedotteen esimerkiksi iäkkäiden vanhempien kiinteistöstä
Meillä on käytössä KeyPron toimittama laajennettu tekstiviestipalvelu, joka mahdollistaa asukkaille tiedottamisen puhelinnumeroiden osoitetietoon perustuvana. Puhelinnumerot saadaan siltä osin, kun ne ovat julkisia.
Palvelun laajentaminen parantaa häiriötiedottamista merkittävästi, kun tieto häiriöstä kulkee laajemmalle joukolle. Puhelinnumerot saadaan Bisnode Finland Oy:n sähköisestä tietokannasta. Laajennettu tekstiviestipalvelu tavoittaa automaattisesti yli 18-vuotiaat alueen asukkaat, joiden puhelinnumero on julkinen ja puhelinnumero on rekisteröity häiriöalueen osoitteeseen.
Voit milloin tahansa lopettaa tekstiviestipalvelun.
Kymen Vesi on tiedottanut asiakkaitaan tekstiviesteillä vesihuoltoverkoston häiriöistä vuodesta 2016 alkaen. Tekstiviestitiedottamisen etuna on sen nopeus: viesti saadaan asukkaan puhelimeen reaaliajassa. Haasteena oli aiemmin, että osa asiakkaista jäi viestien tavoittamattomiin. Asiakastietojärjestelmässä ei ollut esimerkiksi kerrostaloasukkaiden tietoja, jolloin viestin kulku hidastui.
Häiriötiedottaminen
Ennen kuin voimme tiedottaa, meidän on käytävä paikan päällä toteamassa tilanne ja arvioitava vaikutusten laajuus. Tiedottamisessa meille on tärkeää tiedon luotettavuus, tämän vuoksi muodostamme tilannekuvan ennen tiedottamista. Kun meillä on tilannekuva tapahtuneesta, tiedotamme alueen asukkaita tekstiviestillä. Samalla nettisivuillemme laitetaan tiedote häiriöstä. Nettisivujen häiriötiedotetta päivitetään esimerkiksi korjauksen viivästyessä. Kun häiriö on korjattu, laitamme myös siitä tiedon nettisivuille.