Uusi asiakasportaali syntyi yhdessä asiakkaiden kanssa


Kymen Veden uusi asiakasportaali otetaan käyttöön tänä syksynä. Asiakasportaalin päivitys lähti alunperin liikkeelle etäluettavien mittarien yleistymisestä, mutta kaikkiaan syyt kulminoituvat samaan asiaan: asiakaskokemukseen ja asiakkaan arjen sujuvuuteen.

Uusi asiakasportaali tuo asiakkaan arkeen monia helpottavia ominaisuuksia, joilla omaa kulutusta voi seurata niin reaaliaikaisesti kuin pitkällä tähtäimellä. Lisäksi portaalin toiminnot auttavat vesilaskujen ja oman asiakkuuden hallinnointia, sekä yhteydenottoa Kymen Veden asiakaspalveluun. Kirjoitimme aiemmin uuden asiakasportaalin ominaisuuksista tarkemmin, lue uutinen täältä!

Aidosti arkea hyödyttäviä ominaisuuksia

Uuden asiakasportaalin kehityksessä asiakkaiden toiveita on kuunneltu herkällä korvalla. Toiveet kumpuavat paitsi arjesta ja asiakaspalautteista, myös erillisestä kartoituksesta: Kymen Veden asiakkaille on toteutettu spesifejä kyselyitä ja haastatteluja siitä, mitä toimintoja he haluaisivat uudessa asiakasportaalissa olevan. Näiden tietojen perusteella uutta portaalia alettiin suunnitella yhdessä portaalin ohjelmatoimittajan kanssa.

Yksi asiakkaiden arjen toiveista lähtölaukauksen saanut uusi ominaisuus on laskujen arkistointi. Nykyiseen, pian käytöstä poistuvaan portaaliin vesilaskuja ei pysty arkistoimaan. Uuteen asiakasportaaliin vesilaskut tallennetaan pdf-tiedostoina, joita asiakas voi tarkastella jälkikäteen. Pdf-tiedostot avautuvat kaikilla tietokoneilla ja mobiililaitteilla.

Uuden asiakasportaalin myötä asiakas voi seurata vedenkulutustaan entistä tarkemmin, jos käytössä on jo etäluettava vesimittari. Portaali tuo myös asiakaspalveluun yhden uuden yhteydenottoväylän lisää, sillä portaalista voi lähettää viestejä Kymen Veden asiakaspalveluun. Viestit jäävät myös talteen viestihistoriaan, jolloin vastaukseen voi palata myöhemmin. Myös laskujen maksuseuranta helpottuu, sillä näköislaskujen lisäksi asiakas näkee portaalista laskujen tilan, eli onko lasku vielä maksamatta vai jo maksettu.

Vesimittarilukemat voi syöttää uudessa portaalissa myös siinä tapauksessa, jos kiinteistöön ei ole vielä asennettu etäluettavaa mittaria.

Tekniikka ja tietoturva kehittyvät

Digitalisaatio ja tekniikka sekä niiden mahdollisuudet kehittyvät huimaa vauhtia. Käytöstä poistuva asiakasportaali on jo useampia vuosia vanha, eikä siihen enää voi tehdä uusia päivityksiä. Vaihtamalla järjestelmän kokonaan uuteen ja ketterämpään versioon, voidaan asiakkaille tarjota rutkasti enemmän toimintoja, jotka auttavat arjessa.

Myös turvallisuus vahvistuu tekniikan kehityksen myötä. Uuteen asiakasportaaliin kirjautumiseen vaaditaan vahva tunnistautuminen sen sijaan, että kirjautuminen tapahtuisi vain käyttöpaikka- ja asiakasnumeron avulla. Kirjauduttaessa uuteen portaaliin asiakas saa sähköpostitse automaattiviestin, jolla kirjautuminen vahvistetaan. Vahvan tunnistautumisen ansiosta asiakkaat saavat käyttöönsä entistä monipuolisemmin ominaisuuksia – tietoturvallisesti!

Kun uusi asiakasportaali on julkaistu, Kymen Veden asiakaspalvelu auttaa ja neuvoo sen käytössä. Yhteyttä voi ottaa puhelimitse, sähköpostitse tai uuden asiakasportaalin viestin välityksellä. Asiakaspalvelu palvelee maanantaista perjantaihin klo 9–14
p. (05) 234 8111
info(a)kymenvesi.fi